Steeds vaker kiezen mensen voor een mode adviseur, iemand die hun helpt bij hun keuzes op het gebied van mode. Deze mensen die hier vaak een lang durende cursus voor gevolgd hebben kunnen je helpen bij het kiezen van de kleding waar jij je het best bij voelt en waar jij je het lekkerst in voelt. Zij maken het je makkelijk en je hoeft er dus niet meer zo over na te denken als vroeger dat is vooral makkelijk wanneer je bijvoorbeeld weinig tijd hebt of niet echt geintereseerd bent in mode. Tegenwoordig worden deze adviezen ook steeds vaker gratis gedeeld in bijvoorbeeld magazines waardoor bepaalde modeitems zoals bijvoorbeeld de dames pet ook steeds vaker weer gedragen worden omdat de vaak aanbevolen worden.

Magazine advies

Ook magazines geven dus steeds vaker gratis advies over modeitems, maar dus wel gespecificeerd op bepaalde personen. Hierbij gaat het dus om een kleine specifieke groep waarop ze hun advies richten, vaak gaat het hier dus ook om vele adviezen voor verschillende groepen. Hier worden dus ook steeds vaker een dames pet geadviseerd omdat deze op dit moment bijvoorbeeld weer helemaal in de mode zijn. Deze magazines hebben vaak een groot aanbod aan adviezen en daarom worden ze vaak ook gretig en in grote getalen over genomen, steeds vaker zie je dus de adviezen over straat lopen die in de magazines stonden.

Prijzig

In tegenstelling tot de adviezen in de magazines zijn gepersonaliseerde adviezen dus wel erg prijzig en niet voor iedereen weggelegd, vaak worden er bij de adviezen ook gelijk de betreffende kleren gekocht en hier wordt wel een bepaalde prijsklasse vastgelegd maar heb je niet meer invloed over de prijs van de kleren en daarom is het dus lang niet voor iedereen weggelegd. Enkel diegene die zoveel geld er voor over hebben zullen dus gepersonaliseerd mode advies ontvangen. Daarom worden de adviezen van magazines dus ook vaker overgenomen, hierdoor genieten de magazines dus ook heel veel macht binnen de modewereld.